Anglické koncovky s česnekem a majoránkou
Ve čtvrtém ročníku se při angličtině věnujeme mnoha tématům, ale ať už mluvíme o koníčcích, škole, povoláních, oblečení či ročních obdobích, vždy si ve větách dáváme záležet, abychom ve třetí osobě jednotného čísla nezapomínali dávat slovesům koncovku “s”. Nejinak tomu bylo i při praktické hodině s vůní majoránky, kdy jsme si podle návodu v angličtině vyrobili bramboráky. Než se totiž děti pustily do práce, předělaly celý recept na vyprávění o kamarádovi, jak loupe a strouhá brambory, přimíchává suroviny a smaží bramboráky z obou stran. Tak jako bramborákům nesmí chybět česnek a majoránka, aby neztratily svůj šmrnc, našim slovesům ve vyprávění o kamarádovi nesměly chybět koncovky. Následná výroba bramboráků děti velmi bavila a nenechaly se nachytat ani změnou ve složení přísad oproti receptu, která respektovala potravinové intolerance spolužáků. A co jsme si usmažili, to jsme si i snědli – není divu, že žáci odcházeli z angličtiny dobře najezení a spokojení.