Open air angličtina
Kamínky, větvičky, květy, stébla trávy, písek, lístky, sestavování obrazců a stavění domečků z přírodnin. To vše patří ke krásným vzpomínkám na dětství. A proč by to zároveň nemohly být příjemné a dobrodružné vzpomínky na čas strávený při školním vyučování? Všimli jste si správně, mluví se tu o škole, ale ne o školních lavicích. Protože výuka o přírodě je nejlepší v přírodě.
ZŠ Mohylová má zahradu, na které se dá najít mnoho zajímavých přírodnin a naši třeťáčci už je umí pojmenovat i anglicky. A nejen to. Vyzkoušeli si i anglické vyprávění o tom, jaké postavičky nebo zvířátka se z přírodnin dají vytvořit. Stejně jako se do jedné postavičky vejde mnoho rozmanitých přírodnin, ať už děti vymyslí lístkové tělo, kamenný pupík či culíky ze stébel trávy, také naše anglické věty byly nabité vším, co jsme se za uplynulý rok naučili. Klučičí a holčičí postavičky z přírodnin mají rozmanité části těla, ale každá je HIS nebo HER, zvířátkům zase jejich končetiny přivlastnilo slovo ITS. Nohy jsou na postavičce dvě, proto ARE, nos jeden, proto IS. A pokaždé si všimneme materiálů, ze kterých je postavička vyrobená, v našich větách proto nechybí informace FROM WOOD, GRASS, SAND, STONES, FLOWERS, LEAVES…
A co je na takových projektech nejkrásnější? Že se pro ně některé děti tak nadchnou, že v anglické hře s přírodninami pokračují pro radost odpoledne v parku, třeba s mladšími sourozenci…