Revitalizace školní zahrady
V ZŠ Mohylová vznikl ve spolupráci s rodiči a žáky projekt revitalizace školní zahrady pro prohloubení enviromentálního vzdělávání. S financováním projektu pomohla škole dotace ze Státního fondu životního prostředí České republiky, Městská část Prahy 13 a Rada rodičů. Díky tomu se zahrada stává v podstatě studijním materiálem a žáci ji mohou využívat například pro školní projekty Voda, Les a Místo, kde žijeme. Zahrada prošla během školního roku řadou změn a žáci, pedagogové, rodiče i veřejnost zde najdou zahrádky, o něž pečují sami žáci, vrbové skrýše a skleník. Dále se mohou těšit z králíků a slepic, o něž se děti starají v rámci přestávek a kroužku Chovatel - pěstitel. Ve třídách je dbáno na správné třídění odpadu a pro bioodpad je dokonce na zahradě založen kompost. Tím pádem žáci prohlubují vědomosti a dovednosti umožňující poznávat přírodu a svět, ve kterém žijí. Dominantou zahrady se však stal krásný zahradní domek, jenž ladí s komponenty v areálu školy a bude využíván pro školní i mimoškolní aktivity, jako jsou relaxace, skupinová práce, badatelské a praktické činnosti. Díky všem výše jmenovaným mohou nyní děti ze ZŠ Mohylová zažívat výuku v terénu i v nepřízni počasí. Zahrada v ZŠ Mohylová se tak stala místem nejen pro efektivní výuku, ale i trávení volného času s vazbou na přírodu.
Kateřina Srbová a Veronika Pijáková
VODA V NAŠEM OKOLÍ
Červnové počasí lákalo hodně lidí ven. A i žáci 2. B ZŠ Mohylová se raději zvedli od počítačů a online výuku vyměnili za park a Prokopské údolí. Tato prostředí tak poskytla prostor nejen pro společné setkání, ale i pro vypracování projektu o vodě. Díky Stodůleckému a Nepomuckému rybníku mohly děti zkoumat rostliny zde rostoucí a pozorovat život různých vodních živočichů. Osvěžení v podobě namočení alespoň nohou bylo hezkou tečkou za dnem plným učení o vodě.
Veronika Pijáková
Výlet za panem Barrandem
Třída 3. B ze ZŠ Mohylová se na konci školního roku vypravila na velkou výpravu za panem Joachimem Barrandem. V jeho stopách jsme hledali v mapách, luštili rébusy, stoupali a klesali po cestičkách kolem Barrandovských skal. Cestičky byly někdy trnité a hůře prostupné, jindy zas volné a hezky vyšlapané. Konec naší velké výpravy byl na jednom z vrcholků Barrandovských skal, u pomníku obětem druhé světové války. Trilobity jsme sice nenašli, ale i tak si celá třída výlet moc užila a všichni si konečně po období koronaviru pořádně protáhli kosti.
Petr Váchal
Učíme se venku
V ZŠ Mohylová se rádi inspirujeme novými trendy, a tak jsme si také se 4. B vyzkoušeli badatelskou výchovu v přírodě. Alespoň jsme se tak mohli sejít všichni dohromady. Ti, co chodí do školy i ti, kteří se učí doma. Pod Albrechtovým vrchem v meandrech Prokopského potoka jsme prozkoumali drobné vodní larvy a živočichy i hmyz žijící v trávě. Měli jsme na to speciální badatelské vybavení, jako jsou lupy a pinzety. Zjistili jsme, že trav je opravdu hodně druhů a některé se nám i podařilo určit. Samozřejmě, že došlo i na hru s míčem, ale poznávání přírody nás opravdu bavilo.
Marie Procházková
Poznávání přírody
V červnu se výuka žáků 1. B ZŠ Mohylová přesunula z větší části do terénu. Díky nově vybavenému badatelskému koutku tak v přirozeném prostředí zkoumaly dění u potůčku na louce a poznávaly rostliny a živočichy v okolí.
Petra Jiránková