Dopravní výchova v Mohylce
Není žádným překvapením, že dopravní pravidla potřebují znát nejen dospělí, ale i děti. A protože děti, které dosáhly věku 10 let, mohou samy vyjet na kole na vozovku, je potřeba, abychom s nimi nejen doma, ale i ve škole opakovali dopravní značky a pravidla chování v dopravním provozu. Žáci ze 3.-5. tříd naší školy si během října procvičili své dovednosti v jízdě na kole, a to i s překonáním obtížných překážek. Především ale potrénovali, jak na kole správně zareagovat před různými dopravními značkami. Celý kurz probíhal na dopravním hřišti za dohledu policistů. My ze 3. A jsme pak ve škole ještě na dopravní výchovu navázali výrobou vlastních stolních dopravních her, ve kterých děti soupeří o nejšikovnějšího „cyklistu“.
Pavlína Pohanková
O2 Chytrá škola
V rámci projektu O2 Chytrá škola, do kterého je naše třída 4. A ZŠ Mohylová zapojena, se konalo již několik setkání s patrony tohoto projektu. Ve čtvrtek 7. listopadu se děti zábavnou formou seznámily s digitálními tématy, pravidly a očekáváními, které mají od svého života s internetem a technologiemi. Během setkání společně vytvořily poster „ Jsme chytrá 4. A“. Děti si navzájem sdělily své zkušenosti s používáním „chytrých zařízení“, a také sestavily společnou cestu za poznáním nových poznatků a zkušeností. Na toto setkání ve čtvrtek 14. listopadu naváže podvečer s rodiči ze ZŠ Mohylová nad digitálními tématy, kde se mohou dozvědět o možnostech, ale i nástrahách virtuálního světa.
Martina Tomanová
Už vím, kde sídlí starosta
Mnohé děti znají Karlův most, Pražský hrad i Vyšehrad, ale méně se orientují v důležitých budovách ve svém okolí. Proto se druháčci ze ZŠ Mohylova vydali na radnici v naší pražské části. Prozkoumali ji (za dohledu a průvodcovského vedení) od střechy až do podzemí. Pořádně si to užili. Děkujeme.
Alena Nikrýnová
To byl jen vtip
Jednoho podzimního dne se naše třída 5.A ze ZŠ Mohylová rozhodla, že navštíví divadelní představení „To byl jen vtip“ v divadle Minor. Děti se už předem těšily na svůj další kulturní zážitek. Příběh ze školního prostředí, kde nechybí humor a legrace, děti moc bavil, ale jen do té doby, než se začaly dít vážné věci. Najednou jim úsměv z tváří zmizel. Parta kluků a holek se začala chovat k jednomu ze svých spolužáků velice nevhodně. Ubližovali mu, dělali různé naschvály a měli z toho velkou legraci. Dětem se představení přestalo líbit a byly z toho smutné. Přemýšlely, jak chlapci pomoct. To, jak by se zachovaly na místě šikanovaného chlapce, si děti mohly doopravdy vyzkoušet na jevišti, kam byly samotnými herci pozvány. Vžily se do děje příběhu natolik, že zapomněly na svůj ostych a v roli herce předvedly, jak by se v případě šikany zachovaly ony. Odměnou pro ně bylo nejen to, že se mohly na chvíli stát opravdovými herci, ale i to, že si všechny děti odnesly s sebou dopisy s radami, jak se mají v případě šikany zachovat. Je dobře, že se nejen ve školách, ale i v divadelních představeních věnuje otázce šikany taková pozornost. I proto jim patří naše velké díky!
Anna Cudráková
Učíme se venku
Prvňáčci ze ZŠ Mohylová toho za společné tři měsíce zažili opravdu hodně. Se svými páťáky stále prozkoumávají zákoutí školy a zvykají si na nový denní režim. V hodinách si vyzkoušeli práci ve dvojici, ve skupině a také se učili venku. Prostředí školní zahrady využili pro téma „Stromy a jejich změny v přírodě“. Vybrali si společný strom – javor klen, který si nakreslili a sbírali jeho plody a listy. Díky tomu, že strom roste za okny třídy, vidíme jeho změny okamžitě a můžeme si je tak ihned zaznamenat. Již teď se těšíme, až všechny listy opadají a bude čas Vánoc.
Kateřina Srbová