Cizí jazyk pro mlsné mohylácké jazýčky
Důležitou motivací pro děti při výuce angličtiny je vědomí, že tento cizí jazyk budou moci v životě prakticky využít. K nejlákavějším podobám praktického využití angličtiny patří vaření podle receptů v angličtině, které je v závěru korunováno konzumací společného kulinářského výtvoru. Na ZŠ Mohylová mají žáci příležitost vyzkoušet si vaření v praxi už od chvíle, kdy se naučí základy čtení a počítání. Příprava chutné pomazánky je pro ně pak příležitostí vypočítat si, kolik zaplatí za nákup surovin a kolik surovin mají použít, aby vznikl dostatečný počet porcí. Čtvrtá a pátá třída posléze děti posune na vyšší level, kdy už si mohou vyzkoušet recept přečíst ne v češtině, ale v angličtině, a procvičit si gramatiku při vyprávění o výrobě daného jídla v různých časech. Žáci navíc do větších podrobností poznají kulturu anglicky mluvících zemí, protože si samozřejmě vybíráme recepty, které pocházejí právě odtamtud. A jaké pokrmy už nám výuku zpestřily? Osvědčily se nám kanadské lívance s javorovým sirupem, jablečný páj z USA, pomerančová marmeláda podle tradic ostrovního království a tousty s australskou avokádovou pomazánkou. Jak vidíte, výuka cizího jazyka může potěšit i ty nejmlsnější jazýčky, a proto se těšíme, až se do vaření znovu pustíme.