SEBEHODNOCENÍ
Změna v cílech vzdělávání přinesla nejen změnu vyučovacích metod, ale i změnu kritérií a
nástrojů hodnocení.
SEBEHODNOCENÍ
Sebehodnocení je důležitou součástí hodnocení žáků, které posiluje sebeúctu a sebevědomí žáků. Chybu chápeme jako přirozenou věc v procesu učení. Paní učitelky se o chybě se žáky baví, žáci mohou některé práce sami opravovat. Chyba je důležitý prostředek učení.
Při sebehodnocení se žák snaží popsat:
- co se mu daří,
- co mu ještě nejde,
- jak bude pokračovat dál.
Při školní práci vedeme žáka tak, aby komentoval svoje výkony a výsledky.
Sebehodnocení probíhá v průběhu každodenní práce a na konci každého měsíce. K tomuto
účelu nám slouží hodnotící list v žákovské knížce. Již od 1. třídy žáci sami hodnotí pomocí
smajlíků své úspěchy, pokroky a rezervy. K žákovskému hodnocení se vyjádří i učitel a
poskytne tak žákovi zpětnou vazbu.
Každé čtvrtletí probíhají konzultace žáků s rodiči a učitelem. Na tyto konzultace si žáci
přinesou Smlouvu o dosažení cíle, která obsahuje hodnocení jejich práce za dané období.
Během konzultací o hodnocení ve trojici diskutujeme a žáci si zapíší cíl, kterého by chtěli
dosáhnout.