Školním projektem za poznáním Prahy 13
Projektové dny v základní škole Mohylová jsou již řadu let oblíbenou součástí výuky. Projektový den se uskutečnil dokonce i během uzavření škol, když byli žáci se svými učiteli v kontaktu pouze přes obrazovky počítačů. I tak měl velký úspěch a byl příjemným zpestřením distanční výuky.
Letošní jaro, během kterého se ve škole již všichni potkáváme bez jakýchkoli omezení, bylo ideální příležitostí k tomu, abychom si společně užili další z projektových dnů, které žáky Mohylky tolik baví. Téma květnového projektu bylo „Místo, kde žijeme (Praha 13).“ Pedagogové školy si pro žáky připravili široký výběr stanovišť, na kterých si žáci mohli nejen vyrobit něco, co souvisí s Prahou 13. Kromě vyrábění se také něco dozvěděli, vyzkoušeli, uvařili, nakreslili, slepili a jednoduše si toto téma užili úplně jinak, než jak Prahu 13 vnímali doposud.
Pro lepší představu zde uvedeme několik aktivit, z jejichž nabídky si mohli malí Mohyláci vybírat. Například si dětičky mohly ve vědomostním kvízu vyzkoušet, co vše o Praze 13 ví, vyluštit tajenku týkající se tématu a složit puzzle – samozřejmě opět s výjevem z naší městské části. Dále si žáci vystřihali, slepili a vybarvili symboly, zajímavá místa a stavby Prahy 13. Mohli si vyrobit i krásnou barevnou vitráž, vlastní sopku nebo originálního Trifota. Dozvěděli se zajímavosti z dávné historie, prohlédli obrázky prvohor, odlili si mušli a také se seznámili s trilobity. Děti, které chtěly zažít Stodůlky „na vlastní kůži“, se vydaly na komentovanou procházku, na které se dozvěděly mnoho nového. Putovalo se však nejen fyzicky na vycházce – žáci mohli putovat i teoreticky, a to dějinami Prahy 13. Pomáhaly jim při tom loutky a přírodniny, díky kterým mohli žáčci vymodelovat proměny území Prahy 13 od dob pod hladinou moře až po nedávnou stavbu vlakové tratě v Prokopském údolí. Děti také pomocí běhacího kvízu na zahradě a následným složením puzzle objevily, že se na území naší městské části nachází vzácné zvíře (viz fotogalerie pod článkem). Na hřišti školní zahrady se pak mohly dozvědět, co vše obnáší být majitelem psa, jaké povinnosti musí pejskař na území Prahy 13 plnit, vyzkoušely si psí překážkovou dráhu na sport s názvem „agility“ a dokonce si mohly pohladit opravdové pejsky. Na závěr je třeba zmínit také každoročně nejoblíbenější stanoviště, které je vždy obsazené jako první – jedná se o vaření s paní ředitelkou. Tentokrát školu provoněly „Sedlácké pokrmy.“ Žáci si zkusili, jak upéct koláčky, jak se připravují lokše a plněné taštičky, nebo jak se odšťavňuje ovoce a zelenina. Veškeré uvařené, upečené a odšťavněné dobroty si mohli žáčci samozřejmě také zaslouženě ochutnat 🙂
Projektové dny nás všechny zkrátka moc baví a těšíme se na další téma, kterým obohatíme vědění našich malých Mohyláčků příště 🙂