Kaštánkové pohlazení

 

„Budeme vyrábět panáčky z kaštanů!“ ozývá se z rodičovských vzpomínek na podzimy, které prožili jako malí školáci. Patří kaštany k podzimním školním dnům i pro dnešní děti?

Prvňáci z 1. B ZŠ Mohylová zažili báječnou matematiku, při které je kaštánky provázely od začátku až do konce. Nejprve si pro kaštánky chodili do sousední učebny, přinášeli je po dvou a hlídali, aby jich na lavici nashromáždili přesně 10. Ale nejen to. Také si hlídali, aby se při vycházení ze dveří od třídy nesrazili s těmi, kteří do ní obtížení kaštany právě vcházejí. Zkrátka: při matematice můžete natrénovat i to, že správně se chodí vpravo!

Nerozlučným kamarádem deseti kaštánků na lavici každého žáka se stal papír se čtvercovou sítí. Kam kaštánky položíme? Zkusíme pole A4. Potom C1. Přírodovědné poznávání plodů jírovce a matematické počítání kaštanů přibírají do party i základy programování a tedy počítačové gramotnosti.

A pak: že by paní učitelka pozvala děti na drink? Každý dostává veliký kelímek s názvem oblíbeného nápoje, ale kvůli svačince uprostřed vyučování to nebude. V plánu je kaštánková schovka. Děti pracují ve dvojicích, jeden kamarád schová pod kelímek určité množství kaštanů a druhý si podle toho, kolik jich zbylo nezakrytých, vypočítá, kolik jich kelímek skrývá.

Jediné, co při této zábavné kaštánkové matematice asi děti nedokázaly spočítat a vyčíslit, bylo množství radosti, které jim počítání kaštánků přineslo. Bylo jí tolik, že se to ani spočítat nedá.

 

Fotogalerie zde

We use cookies
Na naší webové stránce používáme cookies. Některé z nich jsou nutné pro běh stránky, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit vlastnosti stránky na základě uživatelských zkušeností (tracking cookies). Pro správný běh prosím povolte používání cookies.
Ok